slide show

follow me on instagram @alicejul






Christmas Tag

1. Pepparkakor eller lussebullar? 
Lussebullar. Pepparkakor är gott men lussebullar, mmmm.

2. Skumtomtar eller knäck?
Knäck!

3. Ischoklad eller marsipan?
Marsipan, jag är en sann marsipanälskare!

4. Köttbullar eller prinskorvar?
Jag är pescatarian, vilket innebär att jag inte äter kött eller kyckling så ingen av dom.

5. Julkorv eller julskinka?
Svarar samma som på frågan över.

6. Lax eller sill?
Lax!

7. Revbensspjäll eller Janssons Frestelse?
Ingen av dom.

8. Paris eller Alladin?
Paris? Den heter väl paradis? Jag säger iallafall paradis då jag ääälskar mjölkchoklad, även om vi bara har Aladdin hemma hos oss för jag är ensam mjölkchokladälskare.

9. Sylta eller pastej?
Inget av dom.

10. Glögg eller julmust?
GLÖGG!!! Längtar såååå mycket till det är "okej" att dricka glögg.

11. Rödbetssallad eller dopp i grytan?
Dopp i gryan.

12. Ris a la malta eller risgrynsgröt?
Risgrynsgröt

13. Äpplemos eller senap?
Äppelmos
 
 

14. Hemma eller borta?
Det spelar ingen störra roll bara jag är med familj och släkt. Vaknar gärna hemma, gillar att hålla mig till vissa traditioner och har alltid vaknat hemma.

15. Utomlands eller Sverige?
Sverige.

16. Ge eller få?
Ge.

17. Mysteriet på Greveholm eller dieselråttor och sjömansmöss?
Mysteriet på Greveholm.

18. Chokladkalender eller paketkalender?
Chokladkalender. Eller paketkalender om den innehåller något roligt.

19. Plastgran eller äkta?
Äkta alla dagar i veckan!

20. Arne Waise eller Ernst?
Ernst såklart, bland det bästa med julen!

21. När vill du att första snön ska falla?
Slutet av november, iallafall innan första december.

22. Har du någonsin haft en grön gräsmatta på julen?
Ja, den var väl ganska så grön i fjol väl?

23. När tycker du att det är dags att pynta?
Jag brukar ta fram adventspynt dagen innan första advent och julpynt (vilket i mitt fall innebär några extra tomtar för att få lite variation) dagen innan julafton. Det är även den 23e vi klär granen.

24. Finns det något mindre du vill göra av denna julen?
NEJ. Eller jo, plugga! 

25. Vilket färgtema tycker du passar bäst på julen?
I år är jag väldigt inne på rött och grönt, väldigt klassiska julfärger!
 

26. Kan du komma på något negativt med julen?
Att det är så långt mellan varje jul.

27. Blir du oftast mättad när julen är slut eller vill du ha mer jul?
Nejdåå, den får gärna pågå ett tag till.

28. Vad brukar framkalla mest stämning på julen/december?
Snö, glögg, julbak och slå in paket.

29. Leker du i snön, åker pulka eller bygger snögubbar?
I dont mind.

30. Vilken är din favorit julfilm?
Ojoj så svårt! Jag tänkte göra ett helt inlägg med julfilmer.

31. Klär du dig fint på julen?
Fint med behvämt.

32. När öppnar du dina julklappar?
Några på morgonen, några på förmiddagen och några på kvällen.

33. Julönskning?
Att julen i år blir vit och att alla får en mysig och bra jul.

34. Vilken är din favoritjullukt?
Pepparkakor, lussekatter eller glögg.

35. Vad heter din/dina favoritjullåtar?
Ariana Grande släppte ett julalbum för några år sedan med fler mysiga jullåtar, så det blir nog mitt svar. Jag har ingen specifik favorit.

36. Gör du snögubbar?
Det var väldigt länge sedan.

37. Favoritjulkalender?
Jag minns att jag gillade LasseMaja.

38. Konstigaste julklappen?
Som jag fått? oj det vet jag inte.

39. Vad är viktigast på julen?
För mig är det att umgås med folk som betyder mycket för mig.

40. Hur är din jul?
Den är bra.
 


Maries strålande jul

Håller med dig, att få vara med sina nära och kära är det viktigaste vid julen <3


blogg: http://https://mariesjulblogg.wordpress.com/
Emma - Mitt magiska vinterland

Vilken mysig lista! Och jag håller med om att få vara med sina nära och kära julen är det viktigaste. :)


blogg: http://mittmagiskavinterland.blo.gg/





kom ihåg mig?