slide show

follow me on instagram @alicejul






Jullista

Hur länge har du julbloggat?
Sedan den 14/9 i år, jag öppnade min blogg när det var 100 dagar kvar till julafton.

 

Varför började du?

Det kändes hur mysigt som helst. Jag har bloggat om mitt liv (alicelindstrom.se) sedan 2011 och tänkte att det kunde vara roligt med en hel blogg där jag bara skriver om jul. Att fixa något inlägg till per dag är inga problem för mig och jag kollar ändå upp alla nyheter så varför inte dela med mig?

  

Vad är det absolut roligaste med julbloggeriet?

Att alla känns så snälla. Både läsare och de andra julbloggarna.

 

 

Brukar du delta i jultävlingar?

Jaaa! Jag älskar när bloggare har adventskalendrar eller julkalendrar. Jag har själv en adventskalender glöm inte att tävla i lucka 3 där du kan vinna hudvård värd över 1100kr (!!!) LÄNK

 

Vinner du?

Nää, det har hänt EN gång!

 

När börjar du lyssna på julmusik?

Jag brukar börja när jag börjar med luckorna till min adventskalender vilket är i mitten av oktober.

 

 

 

Vilken julfilm ser du först?

Jag har ingen sån film. buhuuu ska hitta en!

 

Vad är godast: Pepparkakor eller Lussekatter?

Lussekatter

 

Måste det vara snö på julafton?

JAAAA!!! Allt blir såååå mycket mysigare då!!

 

 23/12-2015

 

Var firar du helst jul?

Hemma.

 

Vilken julblogg har du följt längst?

Jag har inte följt någon julblogg kontinuerligt utan jag har typ googla julblogg lite då och då under de tidigare åren för att få lite inspo eller för att se vad som händer i julbloggarnas värld.

 

Har du tips om någon ny julblogg?

MIN :D

 

Vad ska en bra julblogg innehålla?

Jag tycker att första intrycket är viktigt, alltså bloggdesignen. Jag vill att den ska vara mysig och kännas julig, vilket jag hoppas att ni tycker om min. Innehållsmässigt så läser jag gärna om nyheter, jul editions, julens smaker, när butiker släpper inredning. Även tips på film, musik, recept.

 

 

 

Med vad fotograferar du dina julbilder?

Både min systemkamera men de bilder som är "fotade på stan" är tagna med mobilen. Samarbetsbilder och de juliga bilderna (alla i det här inlägget) är tagna med min systemkamera.

 

Kommer du åka på någon julmarknad i år?

Det blir nog ingen för mig i år :(

 

Varför vill du att folk ska läsa just din blogg?

Läser du min julblogg kommer du hänga med bland alla nyheter som kommit. Vad var årets nyheter från Saturnus, årets pepparkakesmak, årets kalendrar osv. Du kommer bli inspirerad och förhoppningsvis få lite mer julkänsla.








kom ihåg mig?