slide show

follow me on instagram @alicejul






Christmastag

Vad är dom första fem orden du kommer att tänka på när du hör ordet ”jul”? glögg, pepparkakor, tomten, mys och gran

Tänker du göra något annorlunda i jul till skillnad från förra året? nej, och jag vet inte om det är tråkigt eller om jag är nöjd. Faktiskt så är jag nöjd, jag firar gärna jul på samma sätt år efter år.

Fortsätt meningen ”ingen jul utan…."? ... julgran!!!

Viktigaste saken på julbordet? Lax!

 

Skulle du kunna tänka dig att fira jul utomlands? Ja faktisk. Det är mest december som jag tycker är mysigt, att åka några dagar innan jul har jag inget emot.

Vad ger dig mer julstämning; svenska eller amerikanska jullåtar? båda, jag kan nog inte välja.

Den bästa julfilmen? jag har ingen som jag gillar mer än någon annan men ska jag välja en så the Holiday.

Föredrar du lussekatter eller pepparkakor? Lussekatter!!!

 

Brukar ni öppna julklappar på morgonen eller kvällen? Båda. På morgonen ur julstrumpan, på förmiddan med farmor och farfar och på kvällen.

Brukar du köpa en julkalender av något slag till dig själv? Yees. I år har jag en med skumtomtar.

När är det okej att börja julpynta tycker du? Slutet av november. Jag adventspyntade i år den 24/11, en månad innan julafton kändes lagomt. Sen kommer jag dagen innan ta fram det sista.

Hur pepp är du i detta nu på december och julen? Superpepp!!!

 








kom ihåg mig?