slide show

follow me on instagram @alicejul






Några av årets lakritssmaker

 
Snälla ninasmat skickade hem lite smakprover på några av julens och årets lakrits från Lakrids By Johan Bülow och Haupt Lakrits för några dagar sedan. Dom har nu hunnit blivit uppätna och jag tänkte nu att det var dags för en lite recension för er som är fast i djungeln av alla olika smaker som finns i år. Jag kan börja med att säga att jag inte är en lakritsälskare. Det går bra i mindre mängd, som i en kula täckt med choklad, men inte i större mängd.
 
Från vänster:
Dangerously salty - saltlakrits omgiven av vitchoklad med rött "blodstänk" (halloween 2017) - Lakrids By Johan Bülow
God Jul - saltlakrits med vit choklad och pepparkakskrydda - Haupt Lakrits
God Helg - saltlakrits, vit choklad, saffran och lingon - Haupt Lakrits
Raspberry - Vit choklad med lakrits och hallon - Lakrids By Johan Bülow
Brons - Lakrits med vit choklad och salt karamell - Lakrids By Johan Bülow
White Snowball - Ingefärslakrits med mjölkchoklad och citrongräs - Lakrids By Johan Bülow
Black snowball - sötlakrits omgiven av choklad, salmiak, svartpeppar och lakritspulver
 
Mina favoriter:
Jag kan verkligen inte välja en favorit, men mina topp tre utan ordning är God Helg, God Jul och White Snowball. God Jul och God Helg smakade verkligen jul, vilket dom skulle då det som sagt är årets julsmaker från Haupt Lakrits. Dom andra var inte speciellt juliga i smak men jag gillade White Snowball då jag tyckte den hade mycket smak utöver choklad och lakrits. De övriga var god dom med, men jag som inte älskar lakrits gillade mer dom söta där den andra smakerna övertog lakritsen och saltet.







kom ihåg mig?