slide show

follow me on instagram @alicejul






Julista - När...

Jag hittade den här mysiga jullistan på Sofies julblogg
 
1. När köper/bakar du första julkakan/julgodiset?
Jag bakar pepparkakor första advent. Andra advent lussekatte. Tredje kakor osv. Fast ja brukar köpa julgodis som skumtomtar en tid innan det, mest för att jag vill smaka årets nyheter. I år blev det dock ett litet undantag, men det vara ju bara för att jag fick en bakbok.

2. När sätter du upp julbelysning utomhus?
Kring första advent sätter vi upp den, inte jag då men.

3. När pyntar du för advent?
Fredagen eller lördagen innan första advent.

4. När pyntar du för jul?
Dagen innan julafton tar vi alltid in granen och pyntar. Jag har på senare år dock pyntat lite mer än adventspynt i mitt rum i början av december. 

5. När börjar du fundera på julklappar?
November. 

6. När börjar du köpa julklappar?
Slutet av november,

7. När kommer julgranen fram?
Familjens gran tas fram 23 december men jag brukar ta fram min lilla plastgran vid första advent.

8. När börjar du lyssna på julmusik? 
När jag brukar börja med julkalendern till min blogg, vilket är i oktober. Sen blir det ofta ett litet uppehåll fram till november.

9. När dricker du den första juliga drycken? 
När jag hittar den i butik, ofta kring början av november tror jag. I år var det dock i mitten av oktober thanks to pressutskick. Jag har inte hittat glögg i butik än.

10. När åker julen ut?
En vecka efter nyår ungefär.
 







kom ihåg mig?