slide show

follow me on instagram @alicejul






Dag 30 – Hur min julafton ser ut

Min julafton har alltid sett lika ut fram tills att min mormor gick bort för några år sedan. Tidigare firade vi alltid hos dom från klockan 14 och resten av kvällen men numera ser den lite annorlunda ut. Min julafton börjar med att jag vaknar vid 8, går upp och äter frukost framför julkalendern tillsammans med familjen. Tomten burkar ha lämna några småpaket i min julstrumpa som jag även öppnad då. Sen fixar jag mig och vid 10 kommer min farmor och farfar för paket öppning och fika.
 
 
Kanske vid 12 åker dom vidare och då äter vi dopp i gryta. Sen är det ganska fritt fram tills vi ska börja med maten. Då brukar jag passa på att fota och blogga. Någon gång vid 16 börjar vi med maten och vart tredje år är morfar med oss (de andra åren firar han med någon av mina mostrar). Efter vi har ätit brukar vi öppna julklapparna som ligger under granen och efter det brukar det bli efterrätt och senare på kvällen ser vi på en julfilm.
 
 
Det här är mitt sista inlägg i min "December Countdown"-serie. Jag hoppas ni har gillar den och fått lite julkänslar för imorgon går vi in i december. Hoppas ni är lika taggade som mig, för nu är julen här på riktigt!







kom ihåg mig?