slide show

follow me on instagram @alicejul






Blossa släpper 2 nya glöggar

 
Jajjemän, du läste helt rätt! Lagomt till första advents (som är på söndag GALET) släpper Blossa två nya smaker på glögg. Den ena 1917 är baserad på ett recept från J.D. Grönstedts receptarkiv från just 1917. Glöggen är baserad på cognag istället för vin som glögg i vanliga fall baseras på. Den andra glöggen är en Ekologisk Vinglögg som innehåller mindre socker än de andra glöggarna. En ekologiska glöggen är 10%ig och finns att köpa på Systembolaget i 750 ml för 85 kr och 375 ml för 55 kr. Blossa 1917 har en alkoholhalt på 25% och kostar 169 kr för en flaska på 500 ml. Ingen av dom är något för mig då jag vet att jag föredrar saftglöggar, hehe :))


Julpussar

Men är 1917 verkligen en nyhet? Jag köpte den för en dryg månad sen och har snart gjort slut på första flaskan! :)


blogg: http://julpussar.com





kom ihåg mig?