slide show

follow me on instagram @alicejul






Bilder från min julafton

Jag hoppas att ni hade en magisk julafton och jag vill även önska er god fortsättning. Min julafton var hur bra och mysig som helst. Jag fick vara med min familj + farmor och farfar, flera decimeter snö på marken, alla var glada, god mat, mycket fika och godis. Vad mer kan man begära? Jag tänkte visa lite bilder från min dag igår och jag fortsätter där jag slutade i mitt senaste inlägg.
 
 
Efter att min farmor och farfar åkte vidare och vi åt dopp i gryta så tog jag den årliga bilden framför granen. Jag hann med lite redigering och fler bilder finns på min vanliga blogg alicelindstrom.se. När jag var klar med det var det dags för fika.
 
 
Lussekatter, saffransbiscotti, mintchokladkakor, jitterbugg, saffranbiskvier, pepparkakaor och marsipangrisar. Andra fikan för idag och jag började känna mig aningen nöjd. Vi hoppade kalle i år och såg istället på, ehh kan man skriva det på ens julblogg? Top Gear. Det var julspecial så det är okej.
 
 
Sen var det en stunds väntan innan vi skulle börja med maten och då passade jag på att kika till våran tomte och ren som står på framsidan mot gatan. Tomten är 210cm och den köpte pappa i USA och han har stått på vår framsida varje jul sen 2012. Renen firar sin andra jul med oss i år och kommer från Australien.
 
Sen var det dags för julmat och ojoj så gott det är!!! Jag som är pescetarian åt varm och kallrökt lax, sillar, vegetariska julköttbullar och vegetarisk julskinka (jag har den från Quorn och älskar den, det kommer nog en recension snart). Jag har inte gillat köttbullar eller prinskorv på måånga år så skillnaden för mig i år var att jag hade en egen julskinka samt att jag gjorde egna köttbullar, bara för att dom är sååå goda!
 
När maten var uppäten var det dags för "tomten att komma" men då min bror och jag inte längre är så små så delade vi bara ut klapparna under granen. Jag är sååå nöjd med det jag gav och fick, jag måste ha varit väldigt snäll i år! Efter julklappsöppningen åt vi efterrätt i form av äppelkompott med glass, mumms vad gott det var. Dagen avslutades med en julfilm.
 
Jag hoppas ni alla hade en fin och mysig dag! Än är inte julen över, vi har ju både juldagen och annandagen kvar, så jag tänkte fortsätta att uppdatera här någon dag till. Samma med min instagram @alicejulblogg







kom ihåg mig?